W budowanej przez Volkswagena pod Poznaniem, trzeciej co do wielkości lakierni samochodowej w Europie, instalację i integrację systemów niskoprądowych i teleinformatycznych prowadzi Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne ProTel z Poznania.
W budowanej przez Volkswagena pod Poznaniem, trzeciej co do wielkości lakierni samochodowej w Europie (o kubaturze budynku: 390 tys. m3), instalację i integrację systemów niskoprądowych i teleinformatycznych prowadzi Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne ProTel z Poznania.
Prace obejmują instalację okablowania strukturalnego FutureWay firmy Siemens oraz systemu telefonii bezprzewodowej Siemens Cordless. Instalowany jest także system sygnalizacji pożaru Schrack Seconet, a także sieć zegarów firmy Moser-Bayer.
System okablowania strukturalnego Future Way będzie umożliwiał transmisję sygnałów cyfrowych i analogowych o częstotliwości do 100 MHz, obsługę telefonii, transmisji danych, technik wideo i systemów sterowania. Sieć ze 100 punktami logicznymi ma topologię gwiazdy, z głównym punktem dystrybucyjnym. Do niego podłączonych jest 8 pośrednich punktów dystrybucyjnych, obsługujących wydzielone obszary na piętrach.
Topologia gwiazdy zapewnia możliwość dokonywania zmian w strukturze okablowania oraz łatwą lokalizację i usuwanie usterek. W razie uszkodzenia dowolnej linii, przestaje pracować tylko ta stacja robocza, która jest podłączona poprzez uszkodzoną linię.
Cyfrowy system bezprzewodowy Hicom Cordless Siemensa, pracujący w standardzie DECT, jest zintegrowany z systemem Hicom 300 E. Poszczególne stacje bazowe są połączone bezpośrednio z systemem przez ISDN-owski styk UP0/E, dzięki czemu abonenci mobilni będą mieli do dyspozycji wszystkie funkcje systemowe dostępne dla wszystkich abonentów centrali . W systemie wykorzystano cyfrowe aparaty Gigaset 2000C. Abonenci systemu mogą korzystać z interaktywnego menu. Zasięg stacji bazowych wynosi 300 m w terenie otwartym i 50 m w pomieszczeniach zamkniętych.
W systemie sygnalizacji pożaru firmy Schrack Seconet pracuje ponad 1200 elementów (optyczne czujki dymu, czujki temperatury, ROP-y /ręczne ostrzegacze pożarowe/,syreny) sterowanych przez 2 podłączone do sieci centrale BMZ Integral. W pomieszczeniach o podwyższonym zagrożeniu wybuchem zamontowano specjalistyczne czujki płomienia U7698. System sygnalizacji pożaru współpracuje z innymi instalacjami obiektu, m.in. systemem klap oddymiających, systemem wentylacji, systemem detekcji gazów oraz systemem gaszenia dwutlenkiem węgla.
Poznańska inwestycja Volkswagena ma zostać zakończona na początku II kwartału br.
Żródło: Computerworld