Protel Home Page Projekt Produkt Serwis

Projekt
Nagłówek Projekt
UWAGA: materiały i informacje zawarte na tej stronie mają charakter archiwalny i są nieaktualne

System optotransmisyjny dla celów łączności telefonicznej, telemechaniki i nadzoru rurociągów paliwowych Płock - Koluszki - Boronów i Płock - Mościska - Emilianów

W latach 1993-1995 firma ProTel wykonała dla Przedsiębiorstwa Eksploatacji Rurociągów Naftowych „Przyjaźń” w Płocku projekt systemu optotelekomunikacyjnego dla celów łączności telefonicznej, telemechaniki i nadzoru dla rurociągów paliwowych Płock-Koluszki-Boronów i Płock-Mościska (W-wa)-Emilianów.

Projekt budowy linii OTK wzdłuż rurociągów paliwowych Płock - Mościska - Emilianów miał na celu zapewnienie niezawodnego w działaniu medium transmisyjnego dla pełnej obsługi rurociągu i urządzeń z nim związanych w zakresie łączności dyspozytorskiej, telemechaniki i zdalnego nadzoru.

W skład dokumentacji weszły:

Projekt techniczny kablowych linii światłowodowych
* łączna długość trasowa zaprojektowanych linii wynosi 410 km
* linie przebiegają na terenie dziewięciu województw
* skrzyżowań w ważnymi przeszkodami terenowymi i urządzeniami infrastruktury technicznej
* projekt uzgodniono we właściwych terenowo Zespołach Uzgadniania Dokumentacji

Projekt techniczny montażu urządzeń transmisyjnych
* zastosowano system transmisyjny FOX-20 firmy ABB
* zaprojektowano dwie magistrale obejmujące pięć stacji bazowych i trzydzieści nieobsługiwanych stacji przelotowych

Projekt techniczny montażu urządzenia zasilania awaryjnego i sygnalizacji
* wyposażono nieosługiwane stacje zaworów kulowych w urządzenia zasilania awaryjnego (UPS) wraz z baterią akumulatorow zapewniającą 48-godzinną rezerwę zasilania oraz w system sygnalizacji włamania i pożaru

Projekt zapewnił możliwość instalacji i uruchomienia urządzeń pomiarowo-kontrolno-wykonawczych telemechaniki na stacjach finalnych i przelotowych, co pozwoli na stały monitoring systemu rurociągów.

Po zrealizowaniu inwestycji Inwestor będzie posiadał pełną kontrolę nad rurociągiem, pozwalającą na sprawniejsze zarządzanie przesyłem paliw i ochronę ekologiczną (niezwłoczne powodowanie przerwania procesu tłoczenia paliwa na wypadek awarii lub włamania do systemu).
Schemat [15kB].